För bra för att vara sant!

Näthandeln ökar och därmed även antalet bedragare.Ett tips från nätpolisen är att man ska tänka så här: är inte detta erbjudande för bra för att vara sant! Är det så är det förmodligen någon som vill luras och man måste vara försiktig.

Ser man till Frihetskyrkan så verkar det likadant: för bra för att vara sant! Detta att man inte behöver prestera en tro för att vara med, att medlemskapet är nästan gratis, att man för tillgång till alla ”tjänster” man vill helt fritt såsom dop, konfirmation, begravning och (snart) även vigsel, att kyrkan hjälper mig när jag har det svårt, att jag allt mer inser vad livets mening är, att livet är så positivt, att jag är vacker trots mina rynkor, gråa hår och mullig mage, att medlemskapet är det allra bästa för mig, att friheten verkligen är min.

Men det finns en skillnad. Det ÄR sant. Här finns ingen som luras. Lika sant som att det finns ett evigt liv, inte för att Frihetskyrkan säger det utan för att Jesus säger det. Det är den Frihet som räcks åt oss. Att bli glad över och att älska.

Frihet är att lämna all falskhet och kärlekslöshet bakom och fokusera på det som är sant, positivt och bra. För detta behöver vi : ”se Dig allt klarare, höra Dig allt tydligare, komma Dig allt närmare”.

4 Aug 2012