Avliden

Härmed får vi meddela att en medlem av vår församling avlidit.♥️

Hoppas Svein får den ljusa och fina begravning han förtjänar.

Kommer ihåg för elva år sedan när han gick med i Frihetskyrkan. Så stöttande han var och så fina tankar han hade. Han kunde se bakom det vidskepliga och längre än hyckleriet i kyrkan. Han levde för sitt jobb det märkte jag när jag jobbade hos honom. Alltid vänlig och tillmötesgående. Han kunde sälja in sin produkt till affärerna och när han sålde firman undrade jag lite hur han skulle klara av att sluta. Vet inte hans innersta tankar men ibland gör vi felbeslut. Han önskade det bästa om sin dotter och pratade alltid med kärlek om henne. Det är många fina minnen jag har av Svein och Frihetskyrkan tänder ett ljus klockan 14.00 på fredag.

Tack Svein för alla lyckliga dagar. Må Guds kärlek omsluta dig och bevara dig. Det finns glädje bortom graven det kommer du strax att märka! Tack för tiden i Frihetskyrkan. Det blev inte riktigt som vi tänkt men Jesus står på vår sida och lämnar oss aldrig, inte ens när vi för gott lämnar denna världen.

Vila i frid kära Svein.

20 Oct 2023